Luister naar je inwendig stemmetje

 

Mijn abonnement van mijn provider loopt binnenkort af dus moet het weer verlengd worden. Vorige keer koos ik voor een simkaart omdat mijn mobiel het nog prima deed. Maar na enige tijd werd de batterij toch wat slechter dus een nieuwe batterij gekocht. Maar dat bleek toch niet het enige te zijn, kortom, alsnog een nieuwe mobiel. En nu, mobiel is nog prima, zal ik dan toch? Nee, niet nog eens.

Bij mijn provider kreeg ik een leuk aanbod, ik wilde daar even mee wachten aangezien we op vakantie zijn. Maar ik werd opgebeld door een medewerker van mijn provider. Ik vertelde haar dus dat ik daar even mee wilde wachten. O, maar is geen probleem hoor om het nu al in gang te zetten. Maak ik een notitie en wordt het na 1 juli opgestuurd. Hmmm, zal dat goed gaan? Oké dan maar.

Dom, dom, dom.

De volgende dag kreeg ik het bericht met goed nieuws, uw bestelling is verstuurd. De naam van de bezorger zei mij niks dus ik vroeg mij af wat er dan bezorgd zou worden. Je hoort de meest wilde verhalen dus toch maar checken wie of wat dat dan is. Blijkt een dochteronderneming van post.nl te zijn. En wat wordt er dan bezorgd? Met een beetje zoeken kwam ik er achter, ja hoor, mijn nieuwe telefoon. Wel alle...

Vrijdag een appje van post.nl. U was niet thuis dus hebben we uw pakketje naar een afhaalpunt gebracht. U heeft een week de tijd om hem op te halen. 

Ja, lekker dan, zijn we nog niet thuis en iemand anders vragen kan niet want ze hebben mijn legitimatiebewijs en handtekening nodig.

Dus vrijdag de provider opgebeld. Tja, dat is vervelend. Wij kunnen er niks meer aan doen, kunt u primera niet bellen om te vragen of zij het wat langer kunnen vasthouden?

Ik zaterdag primera bellen.

En bellen, en bellen, en bellen. Ze namen niet op. Misschien druk, is zaterdag.

Dus maandagochtend 9.10 bellen.

En bellen, en bellen.

Namen weer niet op. Dan zoeken naar een landelijk nummer. Was niet eenvoudig. Je kan chatten, mailen, appen, maar ik wilde iemand gewoon spreken. Uiteindelijk gelukt. Werd er alleen niet wijzer van. Alleen dat zij het niet langer kunnen vasthouden, moet u echt bij post.nl zijn. Primera had onder de keuzeknoppen de mogelijkheid om post.nl te spreken. Zo, dat is fijn zeg. De door u gekozen nummer is niet meer in gebruik. Jammer.

Post.nl dus, alleen chatten, appen en mailen. Uiteindelijk dan toch een nummer gevonden. De door u gekozen nummer is niet in gebruik. Weer een ander nummer, bingo.

Klantenservice goedemorgen, heeft u een vraag? Toets 1 enz, enz. Oké,  1 dus. Het is erg druk, wachttijd is 45 minuten. Echt!!

Dan toch maar via de chat, daar schoot ik niks mee op. 

Dus de provider maar weer gebeld. En zowaar, na 20 minuten kreeg ik iemand aan de lijn. Maar voordat ik mijn verhaal kon vertellen was de verbinding al weer verbroken. Gloeiende.

Dus weer bellen, dit keer was het "maar" 15 minuten.

Voor ik van wal stak vroeg ik wel of ze mij wilde terugbellen als de verbinding weer verbroken zou worden.

En dat was een goede zet want daarna was inderdaad de verbinding verbroken.

En dit gebeurde dus 6x. Wat was ik blij met mijn vraag. 

Maar goed, haar collega had dit niet mogen toezeggen omdat dat gewoon niet kan.

Dus nu gaat de telefoon weer terug en kan ik woensdag bellen (ik kijk er nu al naar uit) om het weer opnieuw op te starten.

Dit geintje heeft mij dus een ochtend van mijn vakantie gekost. Ik krijg dus een vergoeding en dat is dan weer een prettige bijkomstigheid.

Als alles nu goed gaat heb ik volgende week een nieuwe mobiel met nieuwe gadgets, vind ik altijd zo leuk 😍.